Субота
27-Кві-2024
11:33:22
Вітаю Вас Гість
RSS
 ЗАКЛАД
ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ 
"САПОЖИНСЬКА ГІМНАЗІЯ
КОРЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Головна Реєстрація Вхід
Методичні рекомендації »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 

УКРАЇНА

КОРЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

КОРЕЦЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

34700, м. Корець, вул. Київська, 60, тел. 0989967022,

 

06.05.2020 № 01-44

 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

для педагогічних працівників  щодо організації освітнього процесу під час карантину в умовах здійснення освітнього процесу із застосуванням технологій дистанційного навчання та завершення 2019-2020 н.р.

(укладені на основі методичних рекомендації МОНУ та РОІППО)

 

Враховуючи автономію закладів освіти та педагогічну свободу вчителів, зауважимо, що в умовах дистанційного навчання педагогічні ради шкіл  самостійно визначають деталі освітнього процесу і завершення навчального року, а підсумкове оцінювання вчителі можуть здійснювати віддалено.  Разом із тим пропонуємо певні варіанти вирішення актуальних проблем організації освітнього процесу та завершення навчального року в умовах карантинних обмежень.

 

ПОЧАТКОВАШКОЛА

Журнал передбачає фіксацію в ньому факту проведення уроку, видів контролю, домашніх завдань та результативності навчальних досягнень учнів. Що стосується фіксації факту проведення уроку в умовах дистанційного навчання, то він здійснюється відповідно до календарно-тематичного планування вчителя та розкладу уроків. Якщо розклад не змінився, то записи в журналі не повинні відрізнятися від тих, які були при очному навчанні.

Учителям, які працюють за старими Типовими освітніми програми для 3-4- х класів, варто користуватися для записів у журналі наказом Міністерства освіти і науки України № 412 від 08.04.2015 «Про затвердження Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1–4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів», який ще не втратив чинності. Учителям, які працюють у новій українській школі, та вчителям пілотних класів для записів у журналі варто додатково користуватися також наказами Міністерства освіти і науки України № 362 від 07.12.2018 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо заповнення Класного журналу учнів першого класу Нової української школи» та № 21 від 09.01.2020 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України № 1362 від 07.12.2018».

Що стосується фіксації досягнень учнів, то вона здійснюється відповідно до нотаток учителя, які були зроблені в процесі навчання із використанням технологій дистанційного навчання. У 3–4-х класах бали переносяться в журнал із власних записів та електронних журналів педагога. Рекомендуємо виставляти тематичні оцінки на підставі контрольних робіт. Оскільки педагоги проводили контрольні роботи у формі тестувань, діагностичних робіт, відповідно цей вид контролю фіксується у журналі.

Оцінювання навчальних досягнень учнів Нової української школи (1, 2 класи та 3 пілотні класи) здійснюється вербально, тому бали в журналі відсутні. Підсумкове оцінювання здійснюється з урахуванням результатів оцінювання в першому семестрі, січні-березні 2020 року та результатів навчання з використанням дистанційних технологій у період карантинних обмежень. Облік результатів завершального (підсумкового) оцінювання, що здійснюється з урахуванням динаміки зростання рівня навчальних досягнень учня/учениці, фіксується у свідоцтві досягнень.

У 1 класі домашнє завдання не задається та відповідно не фіксується у класному журналі. У 2 класі домашнє завдання є необов’язковим, у графі «Завдання додому» можуть зазначатися пошуково-дослідницькі та творчі завдання. У 3–4 класах домашні завдання, у разі їх надання, обов’язково фіксуються у класному журналі. У відповідній графі стисло записуються зміст (сторінки підручника, номери задач тощо) та/або спосіб виконання завдання (вивчити напам'ять, повторити, розв'язати тощо). Допускається запис домашнього завдання (назва тексту тощо) мовою навчального предмета (іноземною, національної меншини). На вихідні, святкові та канікулярні дні домашнє завдання не задається та відповідно не фіксується у класному журналі.

Річна оцінка виставляється з урахуванням результатів оцінювання за І та ІІ семестри та відображається в журналі. Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України № 463 від 30.04.2020 «Про звільнення від проходження Державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році» учнів 4-х класів необхідно звільнити від ДПА, а в журналі після річної оцінки у графі «ДПА» зробити запис «звільнений (а)».

Оскільки журнали будуть заповнюватися після закінчення карантину за певним графіком, встановленим адміністрацією закладу освіти, рекомендуємо не поспішати, обговорити із заступником директора проблемні моменти і лише після цього приступати до заповнення журналу.

 

Оцінювання учнів 1-2 класів  НУШ

Для учнів 1-2-х класів,  застосовується формувальне та підсумкове (завершальне) оцінювання, яке здійснюється шляхом спостереження за поведінкою учнів в різних видах діяльності та відстеження динаміки успішності виконання ними навчальних завдань.

Навчальні та творчі роботи учнів систематизуються у портфоліо, яке використовується під час оцінювання для відстеження навчального поступу учнів. Спостереження ведеться учителем протягом року та фіксується у щоденниках спостережень або іншим способом, визначеним учителем.

В умовах дистанційного навчання під час карантину вчитель може продовжувати застосовувати метод портфоліо: відслідковувати динаміку навчального поступу учнів за їх роботами, фотографії яких можуть надсилатися батьками.

Для учнів 2-х класів  НУШ рекомендовано надсилати завдання для проведення діагностичних робіт, які виконуються учнями на роздрукованих бланках, у зошитах або на окремих аркушах. Результати виконаних робіт фотографуються та надсилаються вчителеві електронною поштою, одним із месенжерів (Viber, Facebook, WhatsApp тощо) або звичайною поштою. Діагностичні роботи можуть також створюватися вчителем та виконуватися учнями на одній з платформ дистанційного навчання (Googleclassroom, Naurok, Moodle та ін. за вибором вчителя).

Самооцінювання є невід'ємною складовою формувального оцінювання, тому до завдань, які надсилає вчитель дітям для виконання, бажано додавати завдання для самооцінювання за тією шкалою, яка вже знайома учням та застосовувалась раніше. Завдання, підготовлені вчителем за допомогою електронних засобів, можуть містити інструмент для самооцінювання учнів в ігровій формі, що сприятиме підвищенню мотивації учнів до їх виконання.

Завершальне підсумкове оцінювання у 1-2-х здійснюється шляхом заповнення свідоцтва досягнень учнів за результатами виконаних ними робіт та спостережень. Для оцінювання динаміки особистісних досягнень учнів вчитель може скористатися своїми щоденниками спостережень, які велися до початку карантину та додатково залучити батьків до заповнення свідоцтва досягнень учнів. Якщо вчитель чи залучатиме батьків до такої спільної роботи, бажано провести з ними консультацію щодо роз'яснення змісту кожного показника та його зовнішніх проявів або надіслати власні форми спостережень.

Форми щоденників спостережень, орієнтовні шкали для самооцінювання, бланки свідоцтв досягнень надано у таких документах:

  • наказ МОН від 20 серпня 2018 року № 924 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу у Новій українській школі»;
  • наказ МОН від 27 серпня 2019 року № 1154 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу».

 

УКРАЇНСЬКА МОВА

Навчальною програмою з української мови  передбачено різні види як навчальних, так  і контрольних робіт (твори, перекази, тести, диктанти), які потрібно перевірити та оцінити.

Як же можна організувати дистанційний контроль за різними видами діяльності?

Переказ.

Варіанти:

маючи лише телефонний зв’язок з учнями (в разі малої кількості учнів певного класу), можна відповідно до вимог контрольного чи навчального переказу начитати текст учневі, дати конкретний термін на текстуальне оформлення творчої роботи у зошиті; після виконання учень фотографує виконану роботу та надсилає вчителеві;

маючи можливість відеозв’язку у режимі реального часу (засобами ZOOM, Meet.google та ін.), проводиться переказ з дотриманням усіх вимог (але дистанційно), учні виконують роботи у ворд документі впродовж визначеного часу та надсилають учителеві;

щоб унеможливити процес масового списування (порушення академічної доброчесності) учителеві варто використовувати тексти, підібрані самостійно, створені власне вчителем тощо.

Твір.

Варіанти:

як і у попередньому виді творчої роботи, учителеві варто адаптуватись до форм зв’язку із тим чи іншим учнем чи групою учнів;

якщо є можливість залучити клас (паралель класів) до відеозв’язку, то творча робота виконується у режимі реального часу;

у разі офлайнзв’язку – учителем має бути чітко визначений час, до коли учні повинні здати готову творчу роботу;

забезпечуючи умови академічної доброчесності, педагог повинен запропонувати такі теми твору, які не зустрічаються у мережі Інтернет (наприклад, замість теми «Ідея патріотичного оптимізму та життєлюбства у творах Олега Ольжича та Олени Теліги» можна запропонувати тему «Про що писали б  Олег Ольжич та Олена Теліга, якби були нашими сучасниками?»);

щоб зменшити в учнів  почуття стресу щодо написання твору, можна запропонувати картку-схему творчої роботи (додається).

Диктант.

Варіанти:

найдоступніший варіант проведення диктанту – голосове повідомлення або аудіодиктант; під час його проведення, як і в попередніх видах робіт, має бути чітко обумовлений час виконання роботи;

для дистанційної форми проведення диктанту виправданим буде зоровий або творчий диктант (зразки додаються).

забезпечуючи умови академічної доброчесності, педагог повинен запропонувати авторські диктанти, які не зустрічаються у мережі Інтернет.

Усний твір.

Варіанти:

специфіка цього виду контролю полягає в тому, що вчитель має оцінити живе мовлення учнів. Якщо в класі до 10 учнів, зробити це можна в телефонному режимі по кілька прослуховувань на день;

коли ж учнів багато і вчитель фізично не в змозі вислухати кожного, доцільними будуть голосові повідомлення, записані учнями й відправлені вчителю;

можна запропонувати учням створити спільний твір, по черзі будуючи речення до визначеної теми, застосовуючи прийом Storytelling.

Тестування.

Варіанти:

поточне тестування проводимо або завантаживши тестову сторінку (учні відповідь надсилають учителеві як фото), або надавши доступ до посилання на тестову сторінку різних освітніх платформ («На урок», «Всеосвіта» тощо), відповіді формуються та оцінюються автоматично (кількість запитань та варіантів тесту довільна);

 при контрольному тестуванні варто врахувати, що запитання мають бути різнорівневі, кількість запитань, як мінімум удвічі більша від звичної, учитель має попередити учнів, яка шкала переведення кількості набраних балів у   дванадцятибальну систему оцінювання, кількість варіантів якнайбільше наближена до кількості учнів класу (конструктори тестів спрощують роботу вчителя щодо цього).

Зошити (оцінка за ведення).

Варіанти:

В умовах дистанційного навчання зошити не втратили свого призначення, в них учні й надалі продовжують виконувати завдання, щоб оцінити рівень їх ведення, можна запропонувати учням фотографувати сторінки й відправляти вчителю, хоч це справа неефективна й клопітка;

більш доцільно поставити оцінку за зошит на основі вправ, що їх учень виконував та надсилав учителю для перевірки й оцінювання, враховуючи і грамотність написаного, і охайність та повноту запису.

 

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

Першочерговим завданням з української літератури, а в умовах дистанційного навчання особливо, є формування читацької компетентності, потреби у читанні, формування вдумливого читача, спостережливого, уважного та творчого.

Щоб зацікавити учнів тим чи іншим твором, необхідно підійти до цього творчо, запропонувати цікаві проблемні питання, нестандарту форму знайомства із письменником та його доробком; із цією метою можна використовувати можливості padlet, linoit тощо (зразок додається). Такі онлайн-дошки можна запропонувати учням створити самостійно як вид підсумкової/залікової роботи.

Актуальними для перевірки знань учнів залишаються тести (умови підготовки та виконання такі ж, як і з мови).

Перевірка віршів напам’ять: варто зауважити, що відеофайл виконання вірша учнем напам’ять – можливий варіант, однак необхідно учнів попередити про академічну доброчесність, наголосити на тому, що через камеру все одно видно, коли людина дивиться у текст.

Вважаю, що для учнів, які і в умовах очного навчання проявляли надто низький рівень виконання творів напам’ять, можна дозволити виразне (акторське) читання твору, попередньо обумовивши, який найвищий бал за такий вид виконання учень може отримати.

 

Рекомендації щодо заповнення класного журналу

Записи в класному журналі на сторінці «Облік навчальних досягнень» робите згідно із  зафіксованими вами рівнями виконання учнями відповідних завдань. Відвідування відмічаєте відповідно до рішення педагогічної ради закладу. На сторінці «Зміст уроку» записи робляться відповідно до календарно-тематичного плану та розкладу уроків із позначкою в дужках «дистанційно».

Види домашніх завдань і форми їх запису залежать від специфіки організації навчання кожним учителем, наприклад: сформулювати три запитання за змістом параграфа №…, виконати вправу №…; прочитати оповідання і скласти план до нього; дати письмову відповідь на запитання «…»; переглянути відеоурок тощо.

Оцінки, отримані учнями за навчальні та контрольні роботи, а також за зошити і вірші, виставляються на відповідній сторінці журналу. Кількість навчальних робіт, які оцінюються із занесенням результатів у класний журнал, доцільно мінімізувати з метою уникнення перевантаження учнів.

Тематичні, семестрові та підсумкові оцінки виставляються відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України. Учні, які не мають результатів поточного оцінювання з об'єктивних причин, можуть бути оцінені за результатами проведення семестрової контрольної роботи або на основі оцінок, отриманих ними до початку карантину.

Тематичні та семестрові підсумкові роботи, проведені в умовах дистанційного навчання, записуються в класному журналі без зазначення дати їх проведення.

 

ПРИРОДНИЧІ ДИСЦИПЛІНИ (хімія, біологія, географія, основи здоров’я, екологія, економіка, природознавство)

 

  1. Продовжити проведення навчальних занять за допомогою дистанційних технологій. Дистанційне навчання та вміло організована самостійна робота учнів повинна здійснюватися завдяки використанню всіх технічних та інформаційних засобів: електронної пошти, соціальних мереж, засобів он-лайн зв’язку, освітніх он-лайн платформ.
  2. Використовувати електронні підручники для  дистанційного навчання, користуючись посиланням:

https://gdz4you.com/pidruchnyky/?fbclid=IwAR0vl1KRDdMieJL6kkFQeZ3I-POZZhTQeVID1_VHlkVLV6tRWhSEcFMwEFo

https://lib.imzo.gov.ua/

3. Використовувати подані нижче у таблиці корисні посилання для навчання

6 клас

     7 клас

8 клас

9 клас

10 клас

11 клас

 

4. Постійно забезпечувати  максимальну візуалізацію при навчанні учнів, але обов'язково враховувати здоров'язберігаючий фактор (максимальне навантаження для учнів старших класів на добу з використання комп'ютерних технологій не повинно перевищувати 4години).

5. Проведення підсумкових контрольних робіт з предметів не є обов'язковим і залежить від рішення педагогічної ради та того, чи є вони передбачені у календарному плануванні вчителя.

6. Проявити лояльність у оцінюванні учнів, врахувавши умови навчання кожного індивідуально.

7. Допускається спрощення навчальної програми з предметів, можна пропускати окремі теми розділів.

8. Звернути увагу на вичитку складних тем і запланувати їх корекцію та повторення на І семестр наступного навчального року.

9. Класним керівникам продовжити забезпечити співпраці з батьками для координації дистанційного навчання учнів, та провести роз'яснювальну роботу щодо того як буде здійснюватися їх оцінювання за ІІ семестр та за рік.

 

ІНОЗЕМНІМОВИ    

 

Рекомендуємо педагогам при викладання іноземних мов зробити акцент на наступному:

1.Обєднанні навчальних тем.

2.Скороченні кількості годин, відведених на повторення програмового матеріалу та узагальнення вивчених тем.

3.Проведення онлайн-консультування   учнів.

4.Використанні ресурсів  Каhoot, Zoom , Google Classroom.

5.Основними видами оцінювання  з іноземних мов є поточне, тематичне, семестрове, річне та державна підсумкова атестація.

6.Зважаючи на умови дистанційного навчання контроль з 4-х видів мовленнєвої діяльності  можна проводити  за двома видами: читання та письма.

7.При відновленні навчального процесу  у 2020-2021 приділити максимальну увагу розвитку  знань, умінь  та навичок усного мовлення і аудіювання.

8.Тематичні та підсумкові роботи, які проведені в умовах дистанційного навчання,   записуються в журналі без зазначення дати  їх проведення.

9.Для учнів 1, 2 та 3 пілотних  класів  НУШ застосовується формувальне  та підсумкове оцінювання.

10.Завершальне  підсумкове оцінювання  здійснюється шляхом заповнення свідоцтва досягнень.

 11.Бланки досягнень  подано від 20 серпня 2018 року №924 «Про затвердження  методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 1 класів.; наказ  МОН від 27 серпня 2019 №1154«Про затвердження  методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 2 класів; наказ  МОН від 14 серпня 2019 №1/9-513«Про затвердження  методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 3 класів.

 12.Учні 11 класів складають ДПА  у формі зовнішнього оцінювання відповідно до Календарного плану  підготовки та проведення ЗНО 2020 року зі змінами, внесеними на підставі наказу МОН України від 06 квітня 2020року №4809.У закладі освіти ДПА  може складатися   лише  у випадках , передбачених законодавством.

 

ЗАРУБІЖНАЛІТЕРАТУРА

 

1.      Скоротити кількість тематичних робіт  та контрольних робіт до 2.

2.      Учитель-предметник  має право виставити оцінку за рік, віддаючи перевагу  оцінці за І семестр.

3.      Тематична оцінка може включати  мінімальну кількість поточних оцінок за  знання змісту твору, за контрольну роботу та за ведення зошита.

 

 

СУСПІЛЬНІ ДИСЦИПЛІНИ

1. Учителям суспільних предметів рекомендуємо використовувати можливості безкоштовного сервісу  онлайн-тестів «На урок».

2. Оцінювання навчальних досягнень учнів  варто здійснювати  

 під час  організації  дистанційного навчання  (підсумкове  оцінювання,  тематичне,  семестрове та річне)  віддалено,  використовуючи  цифрові технології відповідно до критеріїв  оцінювання навчальних досягнень.

3. При дистанційному навчанні оцінюються:

         - домашні роботи: фото,  скриншоти,  онлайн-тести; 

         - практичні роботи,   групові роботи, створені віддалено засобами онлайн-дошок;

         - індивідуальні проєкти (фотозвіт, відеозвіт, презентація, есе).

 

МАТЕМАТИКА

 

Cеместрове оцінювання з математики здійснюється на підставі тематичних оцінок, отриманих учнями під час дистанційного навчання та до його початку. При виставленні тематичної оцінки враховуються всі види навчальної діяльності, що підлягали оцінюванню впродовж вивчення теми.

Нагадуємо, що основними видами письмових робіт з природничо-математичних дисциплін є: 

-                     розв’язування задач і вправ; 

-                     складання таблиць, схем тощо; 

-                     виконання проєктів;

-                     самостійні та контрольні роботи. 

Згідно з рекомендаціями МОН України оцінка за ведення зошитів з математики виставляється у класний журнал, але не враховується при виведенні тематичної.  Але зважаючи на те, що під час карантину перевірка зошитів не здійснювалась, оцінки за ведення зошитів за цей період на сторінках класних журналів можуть не виставлятися.

Можливим є об’єднання окремих тем навчальної програми та відповідно зменшення кількості тематичних.

Річне оцінювання здійснюється на основі семестрових оцінок з математики, перевагу має оцінка за І семестр.

 

ФІЗИКА ТА АСТРОНОМІЯ

 

Оцінювання результатів навчальної діяльності з фізики та астрономії здійснюється відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України.

Учитель під час дистанційного навчання дає домашні завдання відповідно до календарно-тематичного планування. Тому після виходу з карантину педагог записує в журнал  кількість уроків відповідно до календарно-тематичного плану та розкладу уроків, на сторінці «Зміст уроку» вказує теми (самостійна, лабораторна, практична, контрольна робота) із зазначенням у дужках (дистанційно). Лабораторні роботи з фізики рекомендуємо замінити домашнім експериментом. Учні звітують про виконання такої роботи у вигляді фотозвіту чи відеозвіту тощо. Робота учня оцінюється вчителем.

Тематичні контрольні роботи вчитель проводить відповідно до календарного планування з урахуванням особливостей дистанційного навчання.

Підсумкових семестрових робіт проводити не потрібно.

Оцінки за семестр виставляються на основі тематичних, відповідно оцінки за рік – на основі семестрових.

Наголошуємо, що учні повинні виконати передбачені програмою лабораторні та експериментальні роботи. Оскільки у них відсутнє обладнання, то дані роботи вони виконують за малюнками з контрольних завдань зошитів для лабораторних чи експериментальних робіт відповідного класу.

 

ІНФОРМАТИКА

 

Під час карантину вчитель має право ущільнювати навчальний матеріал, зменшувати кількість годин на вивчення тем і відповідно може зменшуватися кількість практичних робіт та тематичних оцінок, головне – перевірити вміння та навички, які мають набути учні відповідно до програм.

Учитель під час дистанційного навчання дає завдання учням для опрацювання відповідно до календарно-тематичного планування. Записи в колонці «Домашнє завдання» можуть бути такими: прочитати параграфи підручника, переглянути навчальне відео, опрацювати або створити опорну схему чи конспект, виконати практичну роботу, виконати тести, відповісти на питання тощо.

Завдання під час дистанційного навчання мають бути вдвічі легші за ті, які даються в офлайн. При дистанційному навчанні оцінюються фото, скриншоти конспектів, exe-файли програм, практичні роботи учнів, перевірочні роботи з використанням GoogleForms або інші інтерактивні завдання (платформи «ІТ книга», «На Урок», «Всеосвіта», Trello-дошки, Classroom та інші), проєкти, фотозвіт, відеозвіт, презентація тощо.

Стосовно контролю: якщо учнівські роботи, які вчитель отримав через електронну пошту, вайбер, чат, дистанційні платформи, тести, онлайн-тести на дистанційних платформах тощо він може оцінити, то оцінки варто виставити за цей вид діяльності в журнал.

Не рекомендуємо вчителям ставити бали низького рівня, якщо учні не надіслали завдання, необхідно заохочувати учня, з’ясувати причину невиконання і надати йому можливість відпрацювати матеріал.

Відповідно до Інструкції з ведення класного журналу учнів 5–11(12)-х класів необхідно виставити тематичні, підсумкову оцінки та обов’язково інформувати учня через електронну пошту, вайбер, чат тощо.

 

ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА ТА ПРЕДМЕТ «ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ»

Виставляти підсумкові оцінки з фізичної культури та предмета «Захист Вітчизни» необхідно за результатами І семестру та з урахуванням оцінок, отриманих до початку карантину. Якщо учні під час карантину виконували завдання, то відповідні результати також слід ураховувати. Не варто вимагати виконання завдань із цих дисциплін у разі відсутності в учнів технічних можливостей щодо їх виконання.

Як організувати військово-польові збори?

Заклади освіти, які у 2016 році врахували методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України щодо викладання предмета «Захист Вітчизни» та передбачали проведення військово-польових зборів після 10 класу, цього року можуть організувати їх проведення восени 2020 року.

Закладам освіти, в яких було передбачено проведення військово-польових зборів під час вивчення предмета у 10–11 класі, рекомендуємо у зв'язку із ситуацією, що склалася, провести оцінювання військового навчання шляхом автоматичного виставлення оцінки за підсумками поточних оцінок упродовж року або провести онлайн-тестування за темами військово-польових навчань.

 

ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ

 

В умовах карантину виникла потреба у виконанні таких практичних робіт та міні-проєктів, які сприяли б не тільки реалізації навчальних програм, а й дозволили б забезпечити життєдіяльність родини. Це уроки-практикуми з кулінарії, проєкти з розділу «Основи побутової діяльності», виготовлення виробів до календарних свят тощо.

Проведене оцінювання результатів дистанційного навчання учнів не може бути визначальним при здійсненні наступного підсумкового (семестрового) та річного оцінювання.

 

РОБОТА ПРАКТИЧНИХ  ПСИХОЛОГІВ ТА СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ

В умовах карантину практичні психологи та соціальні педагоги закладів освіти можуть ефективно працювати дистанційно, а саме:

– інформувати про проведення (онлайн) тематичних психологічних вебінарів, конференцій, навчальних проєктів тощо;

– організовувати проведення (онлайн) групових або індивідуальних консультацій для батьків, педагогів (тематичних або за запитом);

– систематично викладати просвітницьку інформацію для батьків на сайті закладу (запропонуйте теми щодо розвитку й виховання дитини, корисні поради щодо організації домашніх занять з дітьми та змістовного спільного проведення дозвілля та ін.);

– здійснювати систематичну комунікацію з батьками та педагогічним колективом в соцмережах й інших групах;

– рекомендувати доступні для самостійного застосування батьками методики щодо зниження рівня тривожності дітей, вправи з психогімнастики, кінезіології, рухливі, розвивальні ігри тощо;

– інформувати про літературу та художні фільми (мультфільми) для спільного перегляду батьків і підлітків (дітей), підготувати запитання для наступного обговорення прочитаного й побаченого;

– рекомендувати батькам, педагогам книги щодо підвищення рівня їх педагогічної компетенції, які можна читати на інтернет ресурсах безкоштовно.

Більш детальні рекомендації можна знайти за посиланням https://hoippo.km.ua/wp-content/uploads/2020/04/%D0%9F%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%83%D1%85-%D0%9B-%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4-%D1%80%D0%B5%D0%BA-%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BD.pdf

 

Додатково можна опрацювати методичні рекомендації та зразки:

Рівненського ОІППО за посиланням  

http://roippo.org.ua/news/14595/?fbclid=IwAR2_K204L_9k0tfA-jHI_Zgwhfleov lJjP2Sfi8DJiZEo1yg0BwOIXg438I

         Міністерства освіти та науки України за посиланням

https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/metodichni%20recomendazii/2020/metodichni%20recomendazii-dustanciyna%20osvita-2020.pdf

         Зразок індивідуального плану роботи вчителя під час карантину за посиланням https://drive.google.com/file/d/17aPp2Zh8CBf-92r3wuTIHOLMey2a-zgO/view

         Зразок плану роботи педагога-організатора в умовах карантину за посиланням https://ilniza-zosh2.e-schools.info/pages/ndivdualnij-plan-roboti-na-karantin-pedagoga-organzatora

         Зразок індивідуального плану роботи соціального педагога в умовах карантину за посиланням https://drive.google.com/file/d/1PiPwdxPgln-cHaqIh7nGbwREVrG7Oa7F/view?usp=sharing

         Зразок індивідуального плану класного керівника в умовах карантину за посиланням https://naurok.com.ua/individualniy-plan-roboti-klasnogo-kerivnika-na-period-karantinu-160708.html

 

Завідувач Корецького районного

методичного кабінету                                                                   Т. Радковська

 

Пошук

Погода

Вхід на сайт

Календар
Народний календар

Друзі сайту